© 2019 Konrad Advokater AB

  • Vit Instagram Ikon
  • White LinkedIn Icon

Konrad Advokater AB | Box 2051, SE-750 02 | Dragarbrunnsgatan 39, Uppsala, Sverige

Ta del av vad som händer på Konrad

Receptionist/ekonomiassistent till Konrad Advokater

Uppdaterad: mar 11

I nya fräscha lokaler mitt i Uppsala finns Konrad - en modern affärsjuridisk advokatbyrå med högt i tak och bra gemenskap där man känner sig inkluderad och involverad i verksamheten.

Som receptionist/ekonomiassistent ingår du i Konrad Advokaters affärsstöd. Här arbetar du i en professionell miljö som ställer höga krav på kvalitet och service. Du bemannar vår reception och ansvarar för att ta emot våra besökare, svara i telefon, posthantering samt för att hålla snyggt och prydligt på kontorets allmänna ytor. Vidare ansvarar du för viss administration, uppdatering av hemsida samt enklare ekonomiska göromål. Du agerar även kontaktperson för såväl interna som externa parter och förmedlar viktig information från medarbetare och externa parter.


Exempel på arbetsuppgifter:

· Ansvarig för reception, välkomna och registrera besökare

· Besvara inkommande samtal

· Posthantering

· Boka mötestider

· Avtals- och ärendehantering

· Kontakter med myndigheter och domstolar

· Intern och extern korrespondens via mail, telefon och brev

· Kontorsgöromål som scanning, kopiering, arkivering och att förbereda powerpointpresentationer

· Övergripande ansvar för allmänna ytor


Vem söker vi:

För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du är en serviceinriktad person som tar ansvar, har ett stort driv och hög integritet. Du är öppen och tycker om att samarbeta samtidigt som du är självgående. Du trivs med ordning och reda och har en förmåga att ta initiativ och ser uppgifter som underlättar för verksamhetens drift. Det är viktigt att du är självmotiverande under lugna stunder.


Viktigt för tjänsten:

· Gymnasiekompetens

· Mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift

· Duktig och erfaren användare av Officepaketet

· Tidigare erfarenhet av enklare ekonomiska göromål


Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning med start i maj 2020. Arbetstid 39 tim per vecka.


I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Sista ansökningsdag är 27 mars, vänligen bifoga cv och personligt brev i din ansökan. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ev. frågor besvaras av Julija Falkman på 0730-749300 alt rekrytering@konradadvokater.se